• يکشنبه ١ بهمن ١٤٠٢-١٠:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٢٧
آخوندی خبر داد:

افزایش سهم مأموریت حمل‌ونقل در بودجه ۱۴۰۳/ آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون برنامه و بودجه و افزایش سهم مأموریت حمل‌ونقل در این بودجه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در حاشیه دویست‌ودهمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، اظهار کرد: فرآیند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در کمیسیون برنامه و بودجه شورا آغاز شده است.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با تمام معاونین و مدیران شهرداری برای بررسی بخش درآمدها و منابع بودجه داشتیم، شهرداری تهران لایحه‌ای حدود ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را به شورا تقدیم کرده است و امروز نیز در حوزه‌های شهرسازی، املاک و مالی در چند بخش مهم درامدزایی شهرداری که شامل شهرسازی، واگذاری دارایی سرمایه‌ای و تسهیلات است بحث و بررسی شد. 
آخوندی بیان کرد: فردا در کمیسیون برنامه و بودجه جمع بندی نهایی صورت خواهد گرفت و در روز سه‌شنبه در کمیسیون تلفیق بودجه با حضور رییس و روسای کمیسیون‌ها درباره سقف بودجه بررسی نهایی را خواهیم کرد هفته آینده نیز رقم سقف بودجه در شورای شهر به تصویب خواهد رسید. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه اول اسفند باید بودجه ۱۴۰۳ در صحن شورا به تصویب برسد؛ گفت: بعد از بررسی کمیسیون‌های تخصصی‌ شورا و کمیسیون برنامه و بودجه درباره بخش‌های مختلف بودجه، نتیجه نهایی برای تصویب در صحن شورا ارسال خواهد شد.
 وی با اشاره به اختصاص بخش اعظم بودجه ۱۴۰۳ به حوزه حمل‌ونقل‌ و ترافیک، بیان کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری ۴۳ درصد بودجه مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک است اما پیش بینی میکنم با توجه به نگاهی که در شورای شهر نسبت به این حوزه وجود دارد این سهم افزایش پیدا خواهد کرد.
آخوندی درباره رقم سقف بودجه مدنظر کمیسیون برنامه و بودجه، تصریح کرد: ۳ سناریو در  کمیسیون بحث شده است اما باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در پایان با اشاره به وضعیت درامد پایدار و ناپایدار در لایحه بودجه ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد:  تلاش ما در کمیسیون این است که سهم درآمدهای پایدار را افزایش دهیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: